marketing
marketing

Mi a marketing?

0 Shares
0
0
0

Ha megkérdeznél 20 vállalkozót, hogy szerintük mit jelent a marketing valószínűleg 20 különböző választ kapnál. Ez is a marketing összetettségét tükrözi.

Sokak szerint a marketing, a reklámról, a márkaépítésről, a designtervezésről, az értékesítésről, az online jelenlétről szól. De nem, ez nem ilyen egyszerű. A marketing sokkal több.

A marketing egy vállalkozói attitűd, egy szemlélet, egy gondolkodásmód, egy stratégia melynek középpontjában a fogyasztó áll. A fogyasztóval való kommunikáció és nem a vállalkozó/vállalkozás vagy a termék/szolgáltatás.

Természetesen a felsoroltak nagyon fontos részét képezik a dolognak. Kölcsönösen függnek egymástól. Nélkülük nincs jó marketing stratégia, de ezek általában rólunk vagy a cuccunkról szólnak. Arról, hogy mi milyenek vagyunk, hogyan nézünk ki, mit képviselünk, mit akarunk eladni, mennyiért akarjuk eladni, mennyire vagyunk területünk szakértői, stb. A fogyasztó egy kicsit háttérbe szorul, ezek olyan egoista dolgok. Ezzel szemben a modern marketing egy önzetlen, alázatos és figyelmes eszköz, amely segítségével elérheted a célpiacod szívét, nemcsak a pénztárcáját.

A fogyasztói figyelem felkeltésének, a bizalom elnyerésének és a hűség kialakításának eszköze, amellyel nem szabad visszaélni. A marketing egy őszinte párbeszéd is, amelyben nincs helye a sumákolásnak, a mismásolásnak, a félrevezetésnek. Mert annak hatalmas nagy ára van.

Elvontnak tűnhet, pedig a világ leglogikusabb dolga. Azt kell tenned ami ésszerű.

A lényege az, hogy légy kiváncsi, proaktív, kérdezz és felelj, gyűjts adatokat, elemezd azokat, fejleszd a folyamataidat, innováld az ajánlatodat és kommunikálj a célpiacoddal.

Ha belevágsz a marketing bozótos erdejébe az alábbi dolgokkal mindenképp kell majd foglalkoznod:
  1. Elemzed a piacot. Megismered minden szegletét. Milyen fogyasztók vannak jelen? Milyen igényeik, vágyaik, félelmeik, problémáik vannak?
  2. Megvizsgálod, hogy ezeknek hogyan tudsz megfelelni és kiválasztasz egy olyan célpiacot, amelyet akarsz és képes is vagy kielégíteni.
  3. A fogyasztók elvárásainak megfelelően fejleszted vagy átalakítod a termékedet/szolgáltatásodat.
  4. Kialakítod az arculatodat, megtervezed a márkádat, meghatározod a küldetésedet.
  5. Feltérképezed, hogy kik a konkurenseid. Milyen termékkel/szolgáltatással vannak jelen a piacodon. Miben erősek és miben gyengék.
  6. Meghatározod, hogy miben akarsz/tudsz eltérő lenni a versenytársaktól.
  7. Kidolgozol egy egyedi ajánlatot.
  8. Meghatározol egy tisztességes árat.
  9. Kifejlesztesz egy hatékony értékesítési csatornát.
  10. Segítőkész és szakértő ügyfélszolgálatot hozol létre.

+1. Rendszeresen kommunikálsz az aktuális és potenciális fogyasztóiddal. Kérdezzed őket, válaszolsz nekik és a legmegfelelőbben igyekszel kiszolgálni őket.

Ha ezekkel megvagy, akkor mindent kezdhetsz előlről, mert ez nem egy egyszeri feladatsor, hanem egy körforgás. A hosszútávú és kifizetődő marketing stratégia a folyamatos fejlődésről/fejlesztésről szól.

Azt bizonyára te is tudod, hogy a piac folyamatosan változik és neked képesnek kell lenned arra, hogy tartsd a lépést az új trendekkel.

Egy biztos! A marketing nem való annak a vállalkozónak aki nem nyitott a változásra/változtatásra, akinek silány minőségű a terméke/szolgáltatása, aki nem hisz a stratégia fontosságában, aki nem képes hosszútávon gondolkodni, akinek a most és azonnal a legfontosabb.

Sokkal inkább való annak aki szerethető vállakozást építene egy klassz közösséggel. Aki kiválló terméket/szolgáltatást nyújt. Akinek nem a rövidtávú meggazdagodás a célja, hanem a hosszútávon fenntartható értékteremtés. Aki kész arra, hogy tanuljon és fejlődjön. Aki nyitott a változásra és akinek fontos, hogy amivel nap, mint nap dolgozik változást hozzon a világba.

Nézzük meg, hogyan vélekednek a nálam jóval tapasztaltabb marketingesek és üzletemberek erről a témáról. Az alábbiakban néhány kedvencemet olvashatod:

Philip Kotler

“Marketing is the homework that we do before we have a product.”

“Marketing is the art of creating genuine customer value. It is the art of helping your customer become better off. The marketer’s watchwords are quality, service, and value.”

Seth Godin

“Marketing is the generous act of helping someone solve a problem. Their problem. Marketing helps others become who they seek to become”

“Marketing is no longer about the stuff that you make but about the stories you tell.”

“Marketing is a contest for people’s attention.”

Peter F. Drucker

“The aim of marketing is to know and understand the customer so well the product or service fits him and sells itself.”

“The purpose of business is to create a customer by which he lays stress on two aspects – (a) Identification of consumer needs and (b) Organising the business to meet these needs.”

David Packard

“Marketing is too important to be left to the marketing department.”

Tom Fishburne

“The best marketing doesn’t feel like marketing.”

Jay Baer

“Make your marketing so useful people would pay you for it.”

Beth Comstock

“Marketing’s job is never done. It’s about perpetual motion. We must continue to innovate every day.”

Joe Chernov

“Good marketing makes the company look smart. Great marketing makes the customer feel smart.”

Theodore ‘Ted’ Levitt

“People don’t want to buy a quarter-inch drill. They want a quarter-inch hole.”

Mindegyik gondolatban közös: a marketing nem arról szól, hogy lenyomjuk a cuccunkat mindenki torkán, hogy a nagyvilágba meggondolatlanul belekiabáljunk dolgokat, hogy az emberek könyökén is mi folyjunk ki. A marketing arról szól, hogy a megfelelő emberekkel bizalmas kapcsolatot építsünk ki, akik majd szívesen fizetnek a cuccunkért.

És te mit szólsz? Tudsz azonosulni ezekkel a gondolatokkal?

Oszd meg véleményedet, kommentelj vagy dobj egy üzit!

Kommentek