Mi a virtuális asszisztencia? Ki a virtuális asszisztens?

A modern világ és az online piacterek létrejötte számos új üzleti lehetőséget és piaci rést teremtettek.

A munkaidő, a hely, a kapcsolattartás, a munkavégzés minősége mind-mind megváltoztak az utóbbi évtizedekben.

Sokkal rugalmasabbak lettünk, sokkal több mindent osztunk meg a világgal és a világ is sokkal több mindent oszt meg velünk. Ma már szinte semminek nincs korlátja, a lehetőségek tárháza végtelen. És ez igaz az üzleti életre is!

Ezt a lehetőséget kihasználva jöhetett létre a virtuális asszisztencia is, ami napjainkra már rengeteg kiváló szakember megélhetését biztosítja és rengeteg sikeres vállalkozás alapja.

Ebben a bejegyzésben olyan kérdésekre adok választ, mint:

Mi a virtuális asszisztencia?

Egy segítő szolgáltatás.

A virtuális asszisztencia, mint szolgáltatás, az 1990-es évek körül jött létre, először az Amerikai Egyesült Államokban, majd Nyugat-Európában és fokozatosan terjed el az egész világon. Nálunk, Magyarországon és Romániában, főként Székelyföldön, még kevésbé vagy egyáltalán nem ismert.

– Ezért néha furán is néznek rám, ha megtudják, hogy mivel is foglalkozom. De ez egy másik bejegyzés témája. –

A modern technológiai fejlődéseknek, a széles-sávú internetnek, a dokumentumok egyszerű megoszthatóságának, az online üzletek elterjedésének, a tartalommarketing kialakulásának és más fejlesztéseknek köszönhetően létjogosultságra tett szert ez a speciális és összetett szolgáltatás.

Az egyéni vállalkozók, a mikró- és kisvállalatok számának növekedése pedig reményteljes jövőt jósol és egy idő után szükségessé is teszi az efajta támogató szolgáltatások igénybevételét.

Ki a virtuális asszisztens?

Digitális nomád? Freelencer? Back Office munkatárs? Egyéni vállalkozó?

A virtuális asszisztens lényegében a fentiek bármelyike vagy mindegyike lehet.

Egy önálló vállalkozó, aki általában saját irodából, otthonról vagy bárhonnan a világból nyújt segítséget más vállalkozóknak.

Nem kell hozzá más, mint egy laptop, telefon és széles-sávú internet.

Általában valamilyen szakterületen elmélyült tudással és tapasztalattal rendelkezik, ezért szakszerűen tudja elvégezni a rá bízott feladatokat.

– Ezért van az, hogy én is az online marketingben mélyültem el, annak is egy speciális részében, a tartalommarketingben. Szerintem az őszinte kommunikáció az, ami megtudja győzni a potenciális ügyfeleket, arról, hogy téged válasszanak.
Emellett hiszem, hogy az emberek rád is kíváncsiak, ezért meg kell mutatnod magad.
És erre mi a legjobb módszer? Az, ha azokon a platformokon vagy jelen te is és kommunikálsz, ahol ők. –

Milyen feladatokat tud elvégezni egy virtuális asszisztens?

A virtuális asszisztens szinte minden olyan feladatot el tud végezni, amit például egy személyi asszisztens, egy ügyintéző, egy irodai munkatárs, egy ügyfélszolgálatos, egy marketinges vagy egy hr-es. – Kivéve talán a kávé elkészítését és szervírozását nem, de ma már a házhoz szállítással akár az is megoldható. – 😅

A lényeg, hogy olyan kiszervezhető és delegálható feladatokat tud elvégezni, amelyekhez nem kifejezetten szükséges a személyes, fizikai jelenlét az irodádban.

Számos tevékenység van, amit egy virtuális asszisztens el tud végezni, ezért általában mindenki szakosodott valamilyen területre, amiben nagyobb tapasztalata van.
Leginkább adminisztrációs, ügyfélszolgálati, marketing és grafikai feladatokat vállalnak, de a lehetőségek tárháza szinte végtelen.

Ebben a témában született egy átfogóbb bejegyzés, amelyben részletesen bemutatom az egyes virtuális asszisztensi területeket. Ide kattintva elolvashatod!

Miért hasznos egy virtuális asszisztenssel együttműködni?

Pénzt és időt takaríthatsz meg, amennyiben csak alkalomadtán van szükséged segítségre. Illetve kényelmet és nyugalmat nyújthat a feladatok szakszerű elvégzésével.

Az adott területen több tapasztalattal rendelkezik, mint egy új alkalmazott. A szakmai felkészültsége és a fejlődése számodra nem jelent megterhelő költséget. Nem neked kell a betanulásra vagy betaníttatásra időt és energiát áldoznod, mert már rendelkezik a feladat elvégzéséhez szükséges tapasztalattal.

Nem neked kell gondoskodnod a munkapont kialakításával, nem kell plusz irodai költségeket vállalnod.

Nem szükséges állandó jelleggel foglalkoztatnod. Ha például csak heti 5 óra segítségre van szükséged, akkor nem kell egy állandó bejelentett munkaerővel járó nyűgöt és plusz költséget magadra vállalnod.

Általában csomagajánlataik vannak vagy órabérben dolgoznak, szerződéses alapú megbízásban és titoktartási kötelezettséggel dolgoznak. Ezért megbízhatóbb és csak az elvégzett munka után fizetsz.  – Az ebéd vagy kávészünetek költségei sem téged terhelnek. –

Online, e-mailben, skype-on vagy telefonon tudod vele tartani a kapcsolatot. Ezért gyakorlatilag bárhonnan és bármikor elérhető. De, ha mégsem, akkor időben gondoskodik arról, hogy téged ne érjen kár vagy kellemetlenség az együttműködésetekből adódóan.

Mindig tartja a lépést az új trendekkel, folyamatosan fejleszti magát és a vállalkozását.  Nem retten meg a kihívásoktól, teljesen át tudja érezni motivációdat és tud azonosulni az üzleti céljaiddal.

Hozzád hasonló felfogással és gondolkozásmóddal rendelkezik, ezért könnyen megérthetitek egymást. Tanácsaival, észrevételeivel és munkájával segít téged a fejlődésben és az üzleti siker elérésében!

Hogyan válassz virtuális asszisztenst?

Először is a legfontosabb az, hogy készíts egy listát arról, hogy milyen feladatok vannak a vállalkozásodban, amelyek delegálhatóak vagy amelyekkel te nehezen birkózol meg.

Ha ezzel megvagy akkor, állítsd fontossági sorrendbe az elvégzendő feladatokat és gyűjtsd össze, hogy milyen képességekre és készségekre van szükséged az adott feladat elvégzéséhez.

A következő lépés, hogy ezeknek megfelelően kezd el megkeresni a számodra legszimpatikusabb és leginkább megfelelő virtuális asszisztenst.

Vedd fel a kapcsolatot velük, kérj árajánlatot és végeztess próbamunkát.

Ne habozz kipróbálni akár több virtuális asszisztenst is, hogy megtaláld azt, akivel hosszútávon együtt tudsz dolgozni.

Ne feledd, a modern vállalkozó már tudja, hogy melyek azok feladatot, amelyeket nem neki kell elvégeznie és tisztában van a kiszervezés hasznosságával.

Nem kell minden feladattal neked megbirkóznod. Neked vannak fontosabb teendőid is, mint például blogot írni, képet szerkeszteni, Facebook-ra vagy Instagram-ra posztolni.
A te időd ennél értékesebb! Csináld hát azt, amire el vagy hívatva, foglalkozz az ügyfelekkel, a fejlesztésekkel vagy tölts több időt a családoddal!

Ezt szem előtt tartva született meg a THE VIRTUAL HELPER is, hogy partnered legyen a mindennapokban!

Lépj kapcsolatba velem most és tedd fel kérdéseidet!

Jah, és oszd meg ismerőseiddel ezt a bejegyzést, ha hasznosnak találtad!

Köszi!

Csillu

Kommentek